Upp till bevis!

| Postat i: Allmänt
0
Jag kommer även i fortsättningen att behålla fredagar som min vägningsdag, så i morgon är det upp till bevis. Dags att se om det hänt något på vågen eller måttbandet. Jag brukar vara dålig på det här med att mäta mig, men nu tog jag ETT mått, det över naveln, där jag tycker att jag är som tjockast. Borde kanske ha mätt på fler ställen, men njae.. Nu blev det inte så! 
 
 

Efter solsken kommer värsta regnet.

| Postat i: Allmänt
0
Idag blev det en kort promenad till lekparken där det grillades korv till lunch. Jag vet att det inte är ett bra alternativ, men jag åt den i alla fall utan bröd. 
Vi hann nätt och jämt grilla färdigt innan regnet sköljde över oss. Vi åt vår korv och sedan blev det kort promenad hem. 
Om sambon kommer hem i skaplig tid ska jag nog ta en liten promenad till kvällen med. 
 
Men innan dess lär det bli middag. Idag blir det favorit i repris - Västerbottenmuffins och till det har jag strimlat vitkål som jag blandat med vitlök, crème fraîche, salt & peppar. Så enkelt och så gott! 

Jag är tillbaka.

| Postat i: Allmänt, LCHF, MinResa
0
Jag har haft en liten bloggsvacka. Dels för att vardagen går så ruskigt fort att jag knappt hinner med det jag vill eller behöver göra och dels för att jag tycker att jag inte haft något intressant att blogga om. 
 
Men det innebär inte att jag lagt viktnedgången på hyllan. Jag har haft en minisvacka, men nu känner jag att jag är på banan igen. Med nytt tänk. 
Jag ska ge "LCHF" en ny chans ett tag och se hur jag mår. Trots allt är det väldigt skönt OCH enkelt att slippa hålla på att räkna kalorier hit och dit. 
Det som däremot inte är enkelt är omgivningen. Men de får väl bara stå ut med att jag tar lite extra grönsaker och sås till köttbiten (eller vad det nu må vara) istället för 2 potatisar. 
 
I dag har dagen sett ut så här:
 
Frukost: Fröknäcke med bregott och prästost
Mellanmål:Questbar
Lunch: Chorizo med coleslaw
Middag: Pizza på LCHF-botten, vitlöksbea och pizzasallad
 
Jag gjorde i ordning ostchips med jalapeno, efter tips från min kusin, att ha nu till mello. Men ärligt talat så orkar jag dem nog inte...

Veckans vägning.

| Postat i: Allmänt
0
Jag trodde det skulle gå helt åt pipsvängen med vägningen den här veckan, då jag har svävat ut lite både här och där.. 

Jag klarade mig med en hårsmån. 
Vågen stannade på -0.1 kg, totalt -6.1 kg. 
Det är ju inte upp och det går fortfarande åt rätt håll. 
Men till nästa vecka har jag som mål att landa på åtminstone -7 kg. 

Det är bara att kriga vidare! 

Veckans vägning

| Postat i: Allmänt
0
-0.7 kg 
Totalt -6 kg

Simsalabim

| Postat i: Allmänt
0
Tisdag i dag vilket betyder simning i kväll! Jag tror att det är precis vad min ömma kropp behöver just nu. Ska ta med mig inpackning och passa på att slänga i det när jag sitter i bastun. Tänk så dumt, vi har bastu hemma, men utnnyttjar den nästan aldrig. Den här vintern har den inte varit igång en enda gång. Får bli bättring, för det är ju fantastiskt skönt att basta! 

Tiden rusar.

| Postat i: Allmänt
0
Tiden rusar förbi så fort att jag knappt hinner med själv. Helgen har gått i ett och vips så är det måndag igen. Jag hade haft som förhoppning att komma i väg och börja träna den här veckan. Nu verkar det som att jag får vänta tills nästa vecka för att det ska klaffa med barnvaktning och grejer. 
Jaja, tänkte iaf ta mig i väg och simma i morgonkväll. 
 
I dag blev det suopergoda Västerbotten"muffins" (ca 114 kcal st) till lunch, gjorda på riven Västerbottenost, ägg och mjölk. Paj utan skal, eller omelett med ost - välj själv. Jag väljer att kalla dem för muffins eftersom jag gjorde dem i muffinsformar. 
Vi får se om jag kan hålla mig till att spara de som blev kvar till lunch i morgon, eller om de slinker ner till mellis :-)
 
 
 
Skulle också "behöva" beställa hem ett gäng med Questbars. Tråkigt att de är så dyra bara. Nu har jag provat några olika sorter (men inte alla) och hittills är det kokos- och cashewnöt som är min favorit! 
 
 

Veckans vägning

| Postat i: Allmänt
0
Den här veckan hade jag hoppats på att jag skulle ha gått ner 0.4 kg, gärna 0.5. 

Så när vågen visar -0.7 kg är jag mer än nöjd. Totalt -5.3 kg! 

Tonfisksallad

| Postat i: Allmänt
0
Jag snöar lätt in på en och samma måltid. Som nu - tonfisksallad med ris. Jag älskar't och skulle lätt kunna äta det till lunch i flera veckor. Varierad kost, räknas det om man kör varannan vecka tonfisk och varannan vecka keso, tro? 
 
I morse blev det en smoothie på "black forrest fruit" och kvarg. Helt okej, men ska nog testa att slänga i en halv banan nästa gång. 
 
 

Vatten & sömn

| Postat i: Allmänt
0
Vatten och sömn är två punkter i livet som jag behöver bli bättre på. Man skulle kunna säga att jag är periodare när det gäller vattnet. Ibland dricker jag "hur mycket som helst" och ibland nästan inget. Ska nog införskaffa mig en personlig flaska och se till att alltid ha den till hands. För det har jag märkt, att har jag en fylld flaska så får jag i mig mer. 
Får skriva upp det på torsdagens shoppinglista. 
 
Vad det gäller sömn så är det helt enkelt så att jag behöver lägga mig tidigare på kvällarna. Men det är ju SÅ skönt att sitta uppkrupen med en mugg te och titta på TV eller läsa en stund när barnen lagt sig och alla måsten är gjorda. Bara insupa lugnet som lagt sig för några timmar.. 
 
 
 
 
 

Veckans vägning

| Postat i: Allmänt
0
Fredag är här och dags för vägning. Igår kväll kände jag bara "näe, jag är inte alls sugen på att väga mig i morgon", men jag tog tjuren vid hornen och klev upp på vågen. Resultatet: 

-0.6 kg, total viktnedgång sedan nyår är nu 4.6 kg. 

Jag är otroligt nöjd med resultatet. Målet för nästa vecka är att nå 5:an! 


7 min WC

| Postat i: Allmänt
0
Nej, jag har inte varit på toaletten i 7 minuter, utan jag har kört igenom just den appen. Ett snabbt och intensivt träningsprogram som ALLA hinner klämma in nån gång under dagen! Nu blir det cykel tills bebis vaknar och tycker att det är dags för lunch. All träning är bättre än ingen träning! 
 
I går var jag till badhuset och simmade i ca 40 minuter. Det var superskönt och jag hoppas få till det till en vana igen. 

 
 
 

Veckans vägning

| Postat i: Allmänt
1
I går hade vi ju fredag och det var alltså dags för vägning. 

- 1 kg. 
Totalt sedan nyår är resultatet - 4 kg! 

Håller på att knåpa ihop en matlista för veckan som kommer, sedan blir det en tur till affären. Tänkte hinna klämma in en promenad också innan mörkret kommer smygande igen. 


Vart tar dagarna vägen?

| Postat i: Allmänt
0
Det går i ett, alltid är det något. Det går utmärkt med kosten, men fortfarande trögt med motionen. Jag måste ta mig i kragen nu. Ska försöka komma i väg och simma lite - skön motionsform och skönt med lite "egentid". 
 
Appropå kost så slängde jag in en kycklingfilé i ugnen för ett tag sedan, den ska bli "pulled chicken" till dagens
lunch. Det doftar SÅ gott i hela huset, hoppas det smakar detsamma också. Med sallad och
lite cream 
fraich till tror jag att det blir toppen. Och lite lyxigt. Jag brukar ha svårt för att fixa med lunch när jag är själv hemma. Oftast blir det bara något lätt, typ keso och grönsaker men det behöver ju inte vara krångligt att laga mat till lunch. Bara väldigt tråkigt när det bara är jag själv som ska äta. 
 
 
 
 
 

Questbar

| Postat i: Allmänt
1
Här om dagen beställde jag hem lite apoteksvaror. Sidan jag handlade på visade sig även sälja Questbars. Jag har läst en del om dem i olika bloggar och de verkar överlag vara populära och goda. Så jag slog till och beställde. Många sorter var tillfälligt slut, så jag tog de tre som fanns, bl a denna "Quest Cravings peanutbutter cup".
Förpackningen innehåller 2 "kakor" i perfekt storlek till teet eller kaffet istället för en massa fikabröd.
 
Familjen fikade på semlor i dag, så jag passade på att prova den här "kakan". Den gick ner, men
det var inget wow över den. Den som är kvar kommer jag att spara till framtida åherrejävlarvadjagärgodissugen-tillfällen, men jag kommer inte att beställa just den här sorten igen. 
Nu sätter jag mitt hopp till de två andra sorter som är kvar. 
 
Har du provat Questbar? Vilken är favoriten? Tipsa mig gärna!